Thursday 6 March 2014

Mengapa Anak-Anak Kita Perlu Amalkan Qaseh Gold Junior?

Teks: Rosmawati Ariffin

Antara beberapa sebab si manja perlu mengamalkan Qaseh Gold Junior:

1) Berikan permulaan yang baik kepada anak-anak kita seawal usia 1 tahun dengan gabungan makanan sunnah Qaseh Gold Junior yang mampu menyihatkan tubuh, minda dan emosi. Berkonsepkan 'halalan toyyiban' iaitu halal lagi baik, Qaseh Gold Junior diperlengkapkan dengan gandingan makanan sunnah madu, kurma dan kismis yang terkenal sebagai agen mencerdaskan MINDA dan membekalkan TENAGA. Madu, kurma dan kismis kaya dengan glukosa dan fruktosa semuajadi  yang dapat membekalkan tenaga segera kepada tubuh badan serta merangsang fungsi otak untuk lebih cerdas, lebih tumpuan serta lebih peka. Selain daripada madu dan kurma, Qaseh turut menawarkan gabungan makanan minda lain yang tidak kurang hebatnaya seperti badam, za'faran, gingko, air zam-zam, delima dan habbatus sauda'.

2) Anak-anak perlu diberi ruang untuk mengembangkan potensi diri dengan bermain, bergaul dan melibatkan diri dengan aktiviti luar. Pada masa yang sama mereka perlu diberi perlindungan agar tidak mudah dijangkiti penyakit. Gabungan makanan sunnah dan makanan terpilih yang bercirikan anti bakteria dan anti oksidan dalam Qaseh Gold Junior berupaya membekalkan SISTEM IMUN badan yang lebih mantap dan kuat InsyaAllah. 

3) Gabungan makanan sunnah dan makanan terpilih seperti badam, bayam dan pegaga dalam Qaseh Gold Junior mengandungi mineral seperti kalsium, magnesium dan zat besi. Nutrien-nutrien ini adalah sangat diperlukan untuk menyokong TUMBESARAN yang lebih sihat dan kuat InsyaAllah.

4) Anak-anak sering tidak mendapat SERAT yang mencukupi dalam menu seharian. Akibatnya masalah sembelit sangat sinonim dengan mereka. Qaseh Gold Junior membekalkan serat tidak larut serta serat lart dalam kurma serta prebiotik semulajadi iaitu gam Arab yang membantu meyihatkan usus serta melegakan masalah sembelit InsyaAllah.




No comments:

Post a Comment